עונות הכתיבה – סדרת מפגשי כתיבה עונתיים

הכתיבה היוצרת היא כוח טבעי. בדיוק כמו בטבע, ניתן לזהות בכתיבה והיצירה שלנו את ההשפעה של עונות השנה.

כתיבת סתיו סגרירית ואפורה, מהפנטת במחול העלים הנושרים מעצים. בכתיבת חורף לרוב מתקדמים לאט, כשמתבוננים בעצים שאיבדו את העלים שלהם, בקושי מאמינים שיבוא האביב ויעיר הכל מתרדמת החורף. כתיבה אביבית תהיה יותר צבעונית, פרועה, פורצת דרך, קצבית ותגיע לשיאה בקיץ. בקיץ הכתיבה תהיה בשלה, עמוקה ועזה יותר, כל עונה וקסם הכתיבה הייחודי שלה…כל עונה וסידרת מפגשי כתיבה עונתיים שלה.

בסדרה "עונות הכתיבה" נבחר נושא מסוים, המתאים ללוח השנה ונחווה את הכתיבה, בדרך אחרת, בעזרת תרגילים או משחקים שמטרתם לחזק את הכוח הפנימי הטבעי של הכותב ולתת זווית קצת אחר לתהליך היווצרות הכתיבה.

עונות השנה בכתיבה

עונת הסתיו בכתיבה 

זאת עונה שמתחילה עם תכנון השנה החדשה לצד בחינה של השנה שעברה, זאת עונה של התכנסות פנימה לצד חשבון נפש ובניית חזון לשנה הבאה. העונה הזו תתאפיין בכתיבה יותר עמוקה, בשלה, לפעמים ביקורתית יותר כשנברר האם הרעיונות שכתבנו מספיק טובים, האם כתבנו כל מה שרצינו ואיך שרצינו.

עונת החורף בכתיבה

זאת עונה של התכרבלות, השתבללות, התכנסות פנימה. זאת תקופה מתאפיינת בכתיבה מופחתת, מצומצמת. לפעמים בקושי כותבים, מרגישים כאילו נגמרו כל הרעיונות, מופיע חוסר ביטחון בכתיבה, מתעוררים ספקות ונראה כאילו החורף לא יעבור לעולם.

עונת האביב בכתיבה

זאת עונה של פריחה ופרץ היצירתיות . הרעיונות שנראו מופרכים, פתאום נראים הגיוניים, מעזים להתנסות ברעיונות חדשים, מכניסים רוח חדשה לכתיבה. הכתיבה קולחת, שופעת, זורמת כמו נחל.

עונת הקיץ בכתיבה

זאת עונה של שמש וים וחופש, ימים ארוכים ושמים כחולים, ללא עננים. זאת תקופה של יציבות בכתיבה, כשהרעיונות היצירתיים באים בשפע ומתארגנים כאילו מעצמם על הדף. נראה כאילו יותר קל להתמקד ולהתקדם בכתיבה, ליהנות מתהליך כתיבה פורה.